Rozwój nowych społeczności energetycznych
Treść
Gmina Jodłownik jest w trakcie realizacji przedsięwzięcia pn.: „Rozwój nowych społeczności energetycznych działających w zakresie OZE na terenie Gminy Jodłownik ” nr KPOD.03.12-IP.05-0060/23
w ramach Inwestycji B2.2.2/G1.1.2 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO): Instalacje OZE realizowane przez społeczności energetyczne Część A (wsparcie przedinwestycyjne). Celem tego projektu jest przygotowanie koncepcji rozwoju społeczności energetycznej Gminy Jodłownik co pozwoli na określenie zapotrzebowania na energię oraz źródeł wytwórczych na obszarze Gminy . Kolejnym etapem będzie przygotowanie narzędzi do stworzenia społeczności energetycznych, które pozwolą na obniżenie cen energii dla mieszkańców, przedsiębiorców i jednostek samorządu terytorialnego z obszaru Gminy.
Jodłownik, dnia 16.06.2025 r.
Zapytanie ofertowe 1/2025/społeczności energetyczne
Gmina Jodłownik z siedzibą w Jodłowniku, Jodłownik 198, 34-620 Jodłownik, NIP: 7371007419, w związku z realizacją projektu pn. „Rozwój nowych społeczności energetycznych działających w zakresie OZE na terenie Gminy Jodłownik” nr. KPOD.03.12-IP.05-0060/23 w ramach Inwestycji B2.2.2/G1.1.2 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania
Odporności (KPO): Instalacje OZE realizowane przez społeczności energetyczne Część A (wsparcie przedinwestycyjne), zapraszamy wszystkie podmioty spełniające określone poniżej warunki do składania ofert na realizację przedmiotu niniejszego zapytania ofertowego.
Przedmiotem zamówienia są usługi eksperckie na rzecz opracowania diagnozy społeczności energetycznych dla projektu „Rozwój nowych społeczności energetycznych działających w zakresie OZE na terenie Gminy Jodłownik”. W związku z realizacją projektu pn. „Rozwój nowych społeczności energetycznych działających w zakresie OZE na terenie Gminy Jodłownik” nr. KPOD.03.12-IP.05-0060/23 w ramach Inwestycji B2.2.2/G1.1.2 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO): Instalacje OZE realizowane przez społeczności energetyczne Część A (wsparcie przedinwestycyjne).
- ZADANIE : Opracowanie diagnozy
- Inwentaryzacja zasobów energetycznych.
- Analiza oraz synteza strategii regionalnych, gminnych, europejskich oraz planów wynikających z FitFor55
- Inwentaryzacja i opis systemu elektroenergetycznego
- Inwentaryzacja i opis stanu sieci elektroenergetycznej (dane z OSD)
- Inwentaryzacja i analiza danych o stanie powietrza i środowiska
- Opracowanie Bilansu energetycznego
- Identyfikacja głównych problemów
- Szczegółowy opis zadania:
ZADANIE : Opracowanie diagnozy społeczności energetycznej
- Inwentaryzacja zasobów
Zakres usług:
- Kompleksowa analiza zasobów energetycznych, z uwzględnieniem odnawialnych źródeł energii (OZE), takich jak energia słoneczna, wiatrowa, wodna, biomasa oraz geotermia.
- Identyfikacja potencjalnych terenów inwestycyjnych, w tym miejsc na farmy fotowoltaiczne, wiatrowe, elektrownie wodne lub inne instalacje OZE.
Wymagania:
- Konsultacje z ekspertami i interesariuszami w celu oceny ewentualnych skutków środowiskowych, społecznych i technicznych wykorzystania zasobów.
- Analiza i synteza strategii regionalnych, gminnych , europejskich oraz wymogów wynikających z FitFor55
Zakres usług:
- Dogłębna analiza dokumentów strategicznych istotnych dla rozwoju społeczności energetycznej, z uwzględnieniem polityk lokalnych, regionalnych, krajowych i europejskich.
- Identyfikacja kwestii prawnych związanych z unijnymi celami klimatycznymi FitFor55, dążącymi do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 55% do 2030 roku.
- Opracowanie syntezy rekomendowanych działań społeczności energetycznej, uwzględniającej zgodność ze strategią FitFor55 oraz innymi regulacjami.
Wymagania:
- Przeprowadzenie analizy SWOT społeczności energetycznej w kontekście zgodności z FitFor55.
- Przygotowanie zestawienia wymogów regulacyjnych i ich praktycznego zastosowania, biorąc pod uwagę lokalne warunki.
- Opracowanie rekomendacji dotyczących dostosowania społeczności energetycznej do wymagań polityk UE i zapewnienia zgodności z regulacjami klimatycznymi.
- Inwentaryzacja i opis systemu elektroenergetycznego
Zakres usług:
- Szczegółowa analiza systemu elektroenergetycznego, obejmująca źródła energii, linie przesyłowe, stacje transformatorowe i urządzenia magazynujące energię.
- Ocena infrastruktury przesyłowej i dystrybucyjnej, w tym analiza zużycia energii oraz zdolności przesyłowych.
- Identyfikacja kluczowych elementów infrastruktury wymagających modernizacji lub wymiany dla zapewnienia bezpieczeństwa operacyjnego systemu.
Wymagania:
- Zidentyfikowanie potrzeb modernizacyjnych w celu zwiększenia zdolności sieci do integracji odnawialnych źródeł energii.
- Inwentaryzacja i ocena stanu sieci elektroenergetycznej (na podstawie danych z OSD)
Zakres usług:
- Ocena stanu technicznego i funkcjonalnego sieci elektroenergetycznej w oparciu o dane z Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD), ze szczególnym uwzględnieniem jej słabych punktów.
- Analiza jakości dostaw energii oraz ryzyka wystąpienia przerw w dostawie w sieci elektroenergetycznej.
- Ocena konieczności rozbudowy sieci w celu zgodności z wymaganiami energetycznymi społeczności energetycznej.
Wymagania:
- Analiza wskaźników jakości sieci, takich jak SAIDI, SAIFI, oraz wskaźników awaryjności.
- Przygotowanie rekomendacji dla działań modernizacyjnych oraz ocena potencjału rozwojowego sieci.
- Opracowanie scenariuszy rozwoju sieci umożliwiających większą integrację OZE i mikrosieci.
- Inwentaryzacja i analiza stanu powietrza i środowiska
Zakres usług:
- Przeprowadzenie inwentaryzacji jakości powietrza i wód, a także analiz wpływu społeczności energetycznej na środowisko w kontekście planowanych działań energetycznych.
- Identyfikacja głównych źródeł emisji gazów cieplarnianych i substancji szkodliwych oraz ich wpływu na zdrowie mieszkańców.
- Opracowanie planu działań redukujących emisje oraz poprawiających jakość środowiska.
Wymagania:
- Wykorzystanie zaawansowanych technologii pomiarowych, takich jak stacje monitorowania powietrza i czujniki IoT, oraz danych z instytucji środowiskowych (np. GIOŚ).
- Analiza i modelowanie scenariuszy wpływu społeczności energetycznej na środowisko oraz ocena zgodności z normami krajowymi.
- Przygotowanie raportu z analizą wpływu na środowisko, zawierającego rekomendacje minimalizujące negatywny wpływ na otoczenie.
- Opracowanie bilansu energetycznego
Zakres usług:
- Zestawienie danych dotyczących produkcji i zużycia energii oraz analiza bilansu energetycznego społeczności energetycznej, obejmująca OZE i konwencjonalne źródła energii.
- Ocena dostępnych źródeł energii, w tym rezerwowych źródeł zasilania na wypadek konieczności oszczędności energii.
- Identyfikacja możliwości optymalizacji zużycia energii oraz zwiększenia udziału OZE w bilansie energetycznym.
Wymagania:
- Przeprowadzenie analizy danych z wykorzystaniem systemów zarządzania energią (np. SCADA, BEMS).
- Analiza strat i efektywności źródeł energii w różnych sektorach oraz przygotowanie szczegółowych rekomendacji.
- Identyfikacja głównych problemów rozwojowych
- Identyfikacja barier i wyzwań stojących przed społecznością energetyczną, w tym technologicznych, finansowych, społecznych oraz regulacyjnych.
- Analiza potencjalnych rozwiązań i sposobów minimalizacji ryzyk związanych z rozwojem społeczności energetycznej.
- Opracowanie listy priorytetowych problemów, które mogą wpływać na sukces projektu i wymagać działań naprawczych.
Wymagania:
- Przeprowadzenie konsultacji z interesariuszami społeczności energetycznej w celu identyfikacji barier i wyzwań.
- Ocena ryzyk związanych z kluczowymi problemami.
- Identyfikacja skutków finansowych
- Opracowanie strategii działań korygujących na podstawie identyfikacji problemów.
- Minimalne wymagania dotyczące Wykonawcy
- Wykonawcami mogą być osoby fizyczne, osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą w rzeczonym zakresie, które będą wykonywały przedmiot zamówienia osobiście lub inne podmioty (osoby prawne), które posiadają odpowiednie zasoby ludzkie do realizacji przedmiotowego zamówienia.
- Osoby bezpośrednio świadczące usługę powinny posiadać stan zdrowia pozwalający na wykonywanie ww. czynności.
W przypadku osoby fizycznej, która w zakresie niniejszego zamówienia nie prowadzi działalności gospodarczej w rozumieniu art. 10 ust.1 pkt3 ustawy z dn. 26.07.1991r. o pod. dochodowym od osób fizycznych (tj. Dz.U. z 2000 r., Nr 14, poz.176, z późn.zm.) Zamawiający dokona niezbędnych potrąceń niezbędnych danin o charakterze publicznoprawnym (w tym w szczególności podatki pośrednie, bezpośrednie, związane z obowiązkowymi ubezpieczeniami).
W przypadku osoby fizycznej prowadzącej pozarolniczą działalność gospodarczą, która niniejsze zamówienie wykona w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i wystawi rachunek / fakturę należności publicznoprawne (podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, podatek VAT itp.) będą opłacane we własnym zakresie.
Osoba fizyczna prowadząca pozarolniczą działalność gospodarczą zobowiązuje się świadczyć ją osobiście jako samozatrudniony.
- WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ(KOD CPV PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA)
CPV:
73220000-0 Usługi doradcze w zakresie rozwoju
71241000-9 Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
71314200-4 Usługi zarządzania energią
71314300-5 Usługi doradcze w zakresie wydajności energetycznej
71350000-6 Usługi inżynieryjne naukowe i techniczne
71621000-7 Usługi w zakresie analizy lub konsultacji technicznej
- Kryteria oceny ofert:
Ocenie merytorycznej, przeprowadzonej w oparciu o kryteria wyboru oferty, będą podlegały wyłącznie kompletne oferty złożone przez Oferentów spełniających wymagania określone w niniejszym zapytaniu ofertowym |
||
KRYTERIA OCENY |
PUNKTACJA |
SPOSÓB OCENY |
Cena brutto |
100 punktów |
100 x cena najniższa /cena badana |
Oferent przedstawia cenę za wykonanie całego zamówienia. Cena będzie służyła wyłącznie do porównania złożonych ofert. Cena powinna zawierać wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz zgodnie z warunkami określonymi w zapytaniu ofertowym, w tym należne podatki. W przypadku osoby fizycznej niewykonującej działalności gospodarczej cena ofertowa zawiera wszystkie koszty do wypłaty bezpośrednio dla Wykonawcy jak i koszty wypłacane na jego rzecz (podatki, ubezpieczenia społeczne itp.) i stanowi całkowite obciążenie Zamawiającego z tytułu zatrudnienia danej osoby. |
||
Rozliczenie między Zamawiającym a Wykonawcą nastąpi po prawidłowym zrealizowaniu całego zamówienia w oparciu o cenę ofertową. |
||
Oferta może otrzymać maksymalnie 100 punktów. |
||
Punktacja będzie zaokrąglana w górę do dwóch miejsc po przecinku. Ocena ofert zostanie przeprowadzona w terminie 7 dni od upływu terminu składania ofert. |
||
W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej Wykonawców takiej samej liczby punktów Zamawiający wezwie Oferentów do złożenia oferty dodatkowej. Cena z oferty dodatkowej nie może być wyższa niż cena oferty pierwotnej. |
||
W sytuacji, gdy cena najkorzystniejszej oferty będzie przekraczała wartość określoną w budżecie projektu dla tego zamówienia, Zamawiający może wycofać się ze złożenia zamówienia lub podjąć negocjacje z oferentem w celu uzgodnienia jego ostatecznej wartości. |
- Ogólne postanowienia dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia:
- Warunkiem przystąpienia do realizacji zamówienia będzie podpisanie umowy z Zamawiającym.
- Na każdym etapie realizacji zamówienia Oferent zobowiązany będzie do bieżącego kontaktu z przedstawicielem Zamawiającego, informowania o bieżących działaniach i ewentualnych utrudnieniach w realizacji zamówienia i innych sytuacjach, które mają/będą miały wpływ na realizację Projektu. Oferent będzie zobowiązany do realizacji zamówienia w sposób uwzględniający prawne, organizacyjne i finansowe uwarunkowania projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej.
- Termin realizacji zamówienia: do 25.07.2025 roku.
- Wymagania dotyczące oferenta:
- Zamawiający nie może udzielić zamówienia podmiotom, które powiązane są z nim kapitałowo oraz osobowo. Poprzez powiązania kapitałowe oraz osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w jego imieniu lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji (o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa), pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub związaniu z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostawaniu we wspólnym pożyciu z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,
- pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
- Oferent będący podmiotem powiązanym z Zamawiającym w rozumieniu pkt. VII.1 podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu ofertowym.
- Oferentami nie mogą być podmioty, które nie podlegają wykluczeniu wynikającemu z nałożonych sankcji w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę tj.: nie są osobami lub podmiotami, względem których stosowane są środki sankcyjne, nie są związani z osobami lub podmiotami, względem których stosowane są środki sankcyjne.
- Oferent nie podejmuje działań dyskryminujących osoby ze względu na płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy posiadają niezbędne uprawnienia, wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia w szczególności:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień do wykonania przedmiotu zamówienia,
- dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz odpowiednimi kwalifikacjami, umiejętnościami i doświadczeniem do wykonania zamówienia, (w przypadku wykonywania zamówienia osobiście)/osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które posiadają odpowiednie kwalifikacje, umiejętności i doświadczenie do wykonania zamówienia, o których mowa w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (w przypadku wykonywania zamówienia przy pomocy innych osób)
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia,
- nie jest wobec niego prowadzone postępowanie likwidacyjne lub upadłościowe, ani upadłości nie ogłoszono.
Oferenci nie spełniający ww. warunków podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu ofertowym.
- Wymagane oświadczenie i dokumenty od wykonawcy.
- Oferent zobowiązany jest złożyć ofertę poprzez wypełnienie formularza ofertowego wg załączonego wzoru (załącznik nr 1)
- Oferent zobowiązany jest złożyć oświadczenie o braku powiązań z Zamawiającym w rozumieniu pkt. VII.1wg załączonego wzoru (załącznik nr 2)
- Oferent zobowiązany jest złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg załączonego wzoru (załącznik nr 3) i złożyć dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do wykonywania działalności lub czynności objętych zamówieniem, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień do wykonania przedmiotu zamówienia, a także dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiedniego przygotowania zawodowego i doświadczenia przez personel, który będzie bezpośrednio realizował zamówienie.
UWAGA: Oferent składa dokumenty j.w. niezbędne do wykazania spełniania wymagań dotyczących Oferenta. Zamawiający może żądać dalszych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków określonych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia przez personel od Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona najwyżej.
- Oferta powinna być przygotowana w języku polskim, na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego, w sposób jak najbardziej zrozumiały, czytelny i kompletny oraz jednoznacznie odnosi się do przedmiotu zamówienia.
- Oferta powinna być zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami dotyczącymi ochrony uczciwej konkurencji oraz przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) dotyczącymi oferty oraz spełniać wymogi opisane w niniejszym zapytaniu.
- Złożona oferta powinna zawierać:
- Imię i nazwisko/pełną nazwę, adres, NIP (w przypadku posiadania) i dane kontaktowe Oferenta,
- cenę brutto liczbowo za realizacjęcałości danego zadania,
- oświadczenie o uwzględnieniu w cenie oferty wszystkich kosztów wykonania usługi,
- oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w zapytaniu,
- oświadczenie o niestosowaniu działań dyskryminujących,
- oświadczenie o znajomości Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków,
- miejscowość i datę sporządzenia oferty,
- datę ważności oferty,
- Oświadczenie o przyjęciu do wiadomości warunków przetwarzania danych osobowych,
- pieczęć i podpis oferenta,
- a i dokumenty, o których mowa w pkt 3.5. zapytania ofertowego.
Oświadczenia muszą być złożone na drukach stanowiących załączniki do zapytania ofertowego.
Oferta musi być ważna co najmniej do 25.07.2025 r.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych ani wariantowych. Ofertadotyczy wyłącznie realizacji całego zadania opisanego w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.
- Oferent może złożyć tylko jedną ofertę w ramach jednego zamówienia.
- Oferty niekompletne oraz takie, do których nie załączono wymaganych załączników zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
- W związku z odrzuceniem oferty, uczestnikom postępowania (Oferentom) nie przysługuje żadne roszczenie względem Zamawiającego.
- Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i dostarczeniem oferty ponosi Oferent.
- Oferty należy złożyć w Urzędzie Gminy Jodłownik, Jodłownik 198, 34-620 Jodłownik lub za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Gminy Jodłownik:Jodłownik 198, 34-620 Jodłownik lub pocztą elektroniczną na adres: w.bryla@jodlownik.pl (skany podpisanych dokumentów). Decyduje data wpływu.
- Oferty składane bezpośrednio w Urzędzie Gminy lub za pomocą poczty tradycyjnej należy składać z zamkniętej kopercie opisanej w następujący sposób: dane składającego ofertę (imię, nazwisko/ nazwa, adres)
- Oferty należy składać z terminie do: 27.06. 2025 r.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania w całości lub w części w wypadku, gdy zaproponowane oferty przekroczą kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia.
- Zamawiający zastrzega możliwość zakończenia postępowania w sprawie wyboru Wykonawcy bez wyboru żadnej z ofert.
- Zamawiający może w toku badania i oceny ofert żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert, w tym dokumentów potwierdzających podane w ofertach informacje.
- Zamawiający nie przewiduje procedury odwoławczej. Z tytułu odrzucenia lub nie wybrania oferty Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia przeciw Zamawiającemu.
- WARUNKI REALIZACJI I ZMIANY UMOWY
- Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania niniejszej umowy zgodnie z obowiązującym przepisami, aktualną wiedzą, dostępnymi metodami i środkami, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz ze szczególną starannością.
- Osoba bezpośrednio realizująca usługę zobowiązana jest do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o zmianie jej stanu zdrowia, która wpływa na możliwość realizacji usługi.
- Wykonawca/osoba bezpośrednio realizująca usługę zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących realizacji projektu.
- Wykonawca/osoba bezpośrednio realizująca usługę zobowiązany będzie do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji i danych dotyczących Zamawiającego uzyskanych w związku z realizacją zamówienia, w szczególności mogących stanowić tajemnicę służbową i/lub handlową, w tym podjęcia odpowiednich kroków w celu ochrony poufnego charakteru dokumentów uzyskanych od Zamawiającego i wytworzonych w związku z realizacją przedmiotu umowy.
- Wykonawca/osoba bezpośrednio realizująca usługę zobowiązany będzie nie rozpowszechniać w zakresie jego działalności zawodowej i pozazawodowej informacji dotyczących Zamawiającego w sposób naruszający jego dobre imię, renomę oraz interes.
- Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia i terminowego dostarczenia Zamawiającemu wszystkich wymaganych dokumentów i informacji oraz stałej współpracy z Zamawiającym i informowania Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mających lub mogących mieć wpływ na realizację zamówienia.
- Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie w wysokości wynikającej ze złożonej oferty za prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia
- Wszelkie rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w złotych polskich.
- Zapłata za zrealizowaną usługę nastąpi jednorazowo po prawidłowym zrealizowaniu całego przedmiotu zamówieniana podstawie sporządzonej przez Wykonawcę faktury VAT/rachunku, maksymalnie w terminie 14 (czternaście) dni od dnia doręczenia Zamawiającemu faktury/rachunku z tym zastrzeżeniem, że Złożenie prawidłowo sporządzonej dokumentacji dotyczącej realizacji zamówienia jest warunkiem wypłaty wynagrodzenia.
- Zamawiający zastrzega, że w sytuacji opóźnień w przekazaniu transz dotacji przez Instytucję Pośredniczącą, wypłata wynagrodzenia nastąpi niezwłocznie po wpłynięciu środków z kolejnej transzy. W przypadku, o którym mowa Wykonawcy nie przysługują odsetki z tytułu opóźnienia w zapłacie.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli realizacji zamówienia w każdym czasie.
- Zamawiający zastrzega możliwość przesunięcia okresu realizacji usługi.
- Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do dokumentów i wszelkich materiałów wytworzonych w ramach realizacji zamówienia i wykorzystywanych przez niego w ramach realizacji niniejszego zamówienia. Przeniesienie aktorskich praw majątkowych nastąpi nieodpłatnie i bez ograniczeń co do czasu, terytorium i pól eksploatacji.
- Wykonawca zobowiązany będzie do przetwarzania danych osobowych w ramach realizacji zamówienia zgodnie
- Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia przestrzegania bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony zdrowia na każdym etapie realizacji usługi.
- W razie nieprawidłowej realizacji zamówienia przez Wykonawcę i uznania z tego tytułu przez Instytucję Zarządzającą wydatków za niekwalifikowalne, Zamawiający przewiduje karę umowną równą wysokości wydatków niekwalifikowalnych.
- W razie naruszenia przez Wykonawcę warunków realizacji umowy, Zamawiający przewiduje karę umowną w wysokości 2% całościowego wynagrodzenia brutto za każdy przypadek naruszenia.
- Zamawiający przewiduje możliwość wypowiedzenia umowy z Wykonawcą ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku wykonywania przez Wykonawcę zamówienia w sposób niezgodny z postanowieniami umowy, obowiązującymi wytycznymi, przyjętymi standardami, obowiązującymi przepisami prawnymi, niezgodnie z harmonogramem.
- Zamawiający przewiduje możliwość wypowiedzenia umowy z Wykonawcą ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy działania lub zaniechania Wykonawcy mogą wpłynąć na zakwestionowanie wydatków w ramach Projektu przez Instytucję Zarządzającą lub naliczenie przez nią kar obciążających Zamawiającego.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość potrącenia naliczonych kar umownych z wynagrodzenia Wykonawcy.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, jeżeli wysokość szkody przekracza wysokość zastrzeżonych kar umownych.
- W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może wypowiedzieć umowę niezwłocznie od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu faktycznego wykonania części umowy.
- Wykonawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za niepowodujące uznania wydatków za niekwalifikowalne naruszenie postanowień umowy, wytycznych, przyjętych standardów i wymogów prawnych lub niewykonanie zalecenia w sposób zgodny z postanowieniami umowy lub bez zachowania należytej staranności. W okresie obowiązywania umowy Wykonawca będzie odpowiedzialny wobec Zamawiającego, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, za wszelkie szkody oraz roszczenia osób trzecich, w przypadku, gdy będą one wynikać z wad przedmiotu umowy.
- Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową realizację przedmiotu umowy, w tym odpowiedzialność za szkody wynikłe w wyniku działania lub zaniechania osób wyznaczonych do wykonywania zamówienia.
- Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania istotnych zmian postanowień umowy nie prowadzących do zmiany charakteru umowy:
a. w zakresie terminu realizacji umowy,
b. w sytuacji, gdy zmiany dotyczyć będą realizacji dodatkowych usług od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile staną się niezbędne i zostaną spełnione łącznie poniższe warunki:
- zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych,
- zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
- wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie,
- wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
- Wskazane powyżej istotne zmiany postanowień umowy zostaną wprowadzone do umowy pod warunkiem wystąpienia w toku realizacji Projektu okoliczności uzasadniających wprowadzenie zmian w celu należytej realizacji Projektu. Zmiany zostaną wprowadzone w drodze aneksu do umowy bądź zmiany załączników do umowy.
- Oferent składając ofertę jednocześnie zobowiązuje się do prawidłowej, rzetelnej i terminowej realizacji przedmiotu umowy.
- KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
Zgodnie z rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, iż:
- Administratorem danych osobowych jest Gmina Jodłownik z siedzibą w Jodłowniku, Jodłownik 198, 34-620 Jodłownik
- Zebrane dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia wyboru najkorzystniejszej oferty i wyłonienia wykonawcy na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) i c) rozporządzenia ogólnego o ochronie danych, a w razie wybrania oferty, w celu zawarcia, realizacji i rozliczenia umowy,
- Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w ramach realizacji projektu pn. „Rozwój nowych społeczności energetycznych działających w zakresie OZE na terenie Gminy Jodłownik” nr. KPOD.03.12-IP.05-0060/23 w ramach Inwestycji B2.2.2/G1.1.2 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO): Instalacje OZE realizowane przez społeczności energetyczne Część A (wsparcie przedinwestycyjne) i mogą zostać udostępnione innym podmiotom w celu potwierdzenia prawidłowości realizacji Projektu, kwalifikowalności wydatków, monitoringu, sprawozdawczości, ewaluacji, kontroli i audytu, to jest w szczególności Minister Klimatu i Środowiska, z którym można się kontaktować w następujący sposób: listownie na adres: ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą: /mos/skrytka , poprzez e-mail: info@klimat.gov.pl , telefonicznie: 22 36 92 900, a także organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. na żądanie sądów, urzędów skarbowych, Prokuratury lub Policji) oraz podmiotom, które na zlecenie Zamawiającego uczestniczą w realizacji Projektu,
- Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne dla rozpatrzenia oferty, a w przypadku wybrania oferty do zawarcia, realizacji i rozliczenia umowy,
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia procesu wyboru najkorzystniejszej oferty, na czas realizacji i trwałości Projektu oraz po jego zakończeniu w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, na czas zgodny z obowiązującymi przepisami,
- Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO w razie uznania, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Cena najniższa oznacza najniższą całkowitą cenę brutto, określoną w złożonych ofertach i niepodlegających odrzuceniu.